Badania jakościowe są na ogół znacznie bardziej kosztowne w porównaniu do ilościowych, a co za tym idzie, próba badawcza jest mocno zawężona. Wnioski z pomiarów trudno wobec tego uogólniać na szerszą populację.
Jak rozwiązujemy ten problem?
Starannie dobrani respondenci do badania:
- Zróżnicowani pod kątem cech demograficznych oraz ekonomicznych;
- Prezentujący styl życia zgodny z przedmiotem badania;
- Cechujący się odpowiednimi doświadczeniami oraz preferencjami zakupowymi;
Użycie autorskiej metody 2-stopniowej analizy danych:
- Badanie przebiega w dwóch etapach. Celem pierwszego z nich jest pozyskanie opinii od pojedynczych reprezentantów docelowych grup z użyciem techniki jakościowej: np. IDI. Następnie ma miejsce analiza pozyskanych danych;
- Wywiady grupowe FGI (badania focusowe): pomiary o charakterze eksploracyjnym. Celem ich przeprowadzenia jest pozyskanie dodatkowych informacji, a także poddanie weryfikacji tych danych, które udało się pozyskać w poprzednim etapie.