Badania marketingowe – korzyści
Wprowadzając na rynek nowy produkt, firmy coraz częściej sięgają po badania rynku. Należy jednak brać pod uwagę fakt, że nie powinny się one ograniczać jedynie do badań grupy docelowej, a dotyczyć także działań konkurencji i oceny środowiska. Wymierne i obiektywne dane mogą okazać się niezwykle cenną podstawą dalszych działań rynkowych pozwolą podejmować decyzję na podstawie rzeczywistej oceny sytuacji, zamiast wyobrażeń.
Regularne badania marketingowe
Badania marketingowe nie są sytuacją jednorazową, a regularny cykl działań, na które składa się obserwacja. analiza oraz działanie. Prawidłowo przeprowadzone badania mogą przynieść wymierne korzyści i zyski w znacznym stopniu przekraczające koszty inwestycyjne.
Pozytywny wizerunek marki
Badania marketingowe mogą także przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Przykładowo, Lufthansa przeprowadziła w 2010 roku szczegółowe badania mające na celu wyodrębnienie szczegółowych grup klientów oraz zbadanie satysfakcji z podróży. W wyniku badań udało się m. in. określić szczególną grupę podróżujących rodziców z dziećmi. Specjalnie dla nich opracowano instrukcje mające na celu zredukowanie stresu związanego z podróżą zarówno dla rodzin, jak i współpasażerów, a także uruchomiono rodzinny portal Lufthansy oferujący zniżki dla rodzin oraz aplikacje dla dzieci. Działania te przyczyniły się do zbudowania wizerunku marki jako przyjaznej rodzinom oraz odpowiadającej na potrzeby klientów (źródło: http://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171201571 Badania rynku usług lotniczych. Istota, zakres, użyteczność, przykłady Danuta Rucińska).
Dzięki tego typu działaniom, marki mogą planować swoje strategie rozwoju długofalowo, nawet na kilka lat do przodu. Niezbędna jest do tego znajomość trendów, czyli obecnie panujących zwyczajów konsumenckich. W Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® oferujemy kompleksowe badania marketingowe, opracowane przez specjalistów z dziedziny statystyki, analizy społeczno-gospodarczej, medycyny i farmacji. Przykładowe wykonywane przez nas badania to:
- badanie potrzeb i zachowań klientów (insighty konsumenckie);
- badanie sensoryczne pomysłów i modeli (prototypów);
- badania konceptów reklamowych, w tym estetyki opakowań i jakości reklam (story boardy/stilomatiki);
- badania reakcji na kampanie reklamowe;
- badania świadomości marki;
- badania segmentacyjne;
- ilościowe badania sensoryczne (Central Location Test);
- pomiary obecności produktów w mediach, w tym społecznościowych.
Narzędzia badań marketingowych proponowane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®
Aby przeprowadzić badania marketingowe w sposób rzetelny należy dysponować odpowiednimi narzędziami badawczymi. Szybka realizacja badań pozwalających na rozwój przedsiębiorstwa i możliwość konkurowania w branży z najlepszymi odbywa się podczas zintegrowanego procesu, wykorzystującego różne techniki badawcze i techniki analiz. Najefektywniejsze są sondaże, które w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® prowadzone są za pomocą panelu konsumenckiego badanie-opini.pl, dostarczającego w szybkim czasie reprezentatywnych informacji o opiniach konsumentów. Kolejnym systemem dla wygodnego projektowania badań jest platforma SurvGo™. To połączenie bezpośredniej możliwości kontroli przebiegu procesu badawczego wraz z bieżącymi analizami i uzyskaniem raportów z badań.
Kompleksowe badania marketingowe dla branży FMCG
Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® oferuje kompleksowe badania marketingowe dla wymagającego rynku FMCG oraz farmacji. Sprawdź nasz cennik oraz gotowe raporty rynkowe, jakie zostały opracowane dla największego sektora rynkowego – FMCG, jak również naukowych badań łączących farmację i medycynę.
Dzięki naszym ekspertom oraz rozwiązaniom systemowym uzyskasz wsparcie podczas realizacji badań!