Jak niskim kosztem przeprowadzić badanie świadomości marki?
Czy marka jest znana w grupie docelowej? Jak plasuje się na tle rywali? Czy jej klienci są lojalni i co ich wyróżnia? Odpowiedzi na te i inne pytania można uzyskać dzięki badaniu świadomości marki. Jak jednak przeprowadzić je niskim kosztem?
Możliwości metody CAWI
Najlepszym sposobem na wykonanie badania świadomości marki stosunkowo tanio oraz na dużej grupie osób, jest metoda CAWI. To Computer Assisted Web Interview, czyli technika ankietyzacji internetowej. Dane uzyskuje się za pomocą elektronicznych kwestionariuszy, nad którymi nadzór odbywa się dzięki oprogramowaniu badawczemu.
Takie rozwiązania przygotowało m.in. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®, które gwarantuje pomoc na każdym etapie realizacji badania świadomości marki.
Jakie są zalety metody CAWI?
Aby uzyskać wiarygodne informacje w zakresie badania świadomości marki, trzeba skierować je do ściśle określonej grupy respondentów. CAWI daje takie możliwości, pozwala bowiem na precyzyjne dobranie próby do której zostanie dostarczona zostanie ankieta.
Nie jest to jednak jedyna zaleta tej metody w przypadku badania świadomości marki. W przeciwieństwie np. do kwestionariuszy papierowych czy badań prowadzonych przez telefon, w kwestionariuszach CAWI można umieścić elementy multimedialne, np. grafiki, nagrania audio oraz wideo. Dzięki temu respondenci mogą ocenić elementy identyfikacji wizualnej marki, które w oczywisty sposób wpływają na jej świadomość.
Ostatnią zaletą jest szybkość uzyskiwania wyników. Właśnie dlatego badanie świadomości marki metodą CAWI warto przeprowadzać np. w sytuacji kryzysu wizerunkowego.
CAWI to obok niskiego kosztu przeprowadzenia również wiele innych praktycznych zalet, dlatego też doskonale sprawdza się do wykonywania badań świadomości marki. Jeśli są Państwo zainteresowani ich wykonaniem, tego typu usługi świadczy wspomniana wcześniej firma Biostat®, która ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego.