Badania marketingowe


Artykuł

Data mining w badaniach rynku

Badania rynku

Tradycyjne strategie badań rynkowych zdecydowanie mają swoje miejsce, jeśli chodzi o identyfikację różnych aspektów, które prowadzą do podejmowania decyzji o zakupie przez konsumentów. Jednak w ostatnich latach, wraz z postępem nauki o danych i w miarę rozwoju technologii informatycznych, możliwości badań rynkowych znacznie wzrosły. Duże dane umożliwiają obecnie pozyskiwanie informacji prognostycznych o konsumentach. To stosunkowo nowe podejście do badań rynkowych nazywa się eksploracją danych i odgrywa ono istotną rolę w badaniach rynkowych.

Co to jest data mining i jak działa?

Jest to oprogramowanie do badań rynkowych z wbudowanym uczeniem maszynowym i algorytmami pozwalającymi uzyskać wgląd w bazy danych lub inne duże zasoby informacji. Podczas gdy tradycyjne badania rynku dostarczają nowych spostrzeżeń, data mining czerpie spostrzeżenia z danych, które z natury rzeczy już istnieją. Na przykład, firma obsługująca karty kredytowe może wykorzystać eksploracje danych do wygenerowania listy produktów, które klient jest bardziej skłonny nabyć na podstawie historii zakupów kartą kredytową. Dodatkowo, firma zajmująca się handlem elektronicznym mogłaby analizować wszystkie dokonane w przeszłości zakupy. Następnie mogłaby wykorzystać te analizy do skierowania reklam i stworzenia na ich podstawie bardziej adekwatnych rekomendacji produktów.

Jaka jest wartość data mining?

Data Mining na potrzeby badań rynkowych jest doskonałym sposobem na uzyskanie bardziej kompleksowego spojrzenia na swoich klientów. Dzięki danym możesz dowiedzieć się więcej o preferencjach konsumentów, zapoznać się z historią zakupów, zebrać dane demograficzne, płeć, lokalizację, inne dane o profilu i wiele innych. Dzięki tym badaniom możesz zapewnić bardziej spersonalizowane doświadczenia konsumentów, udoskonalić swoje strategie marketingowe, utrzymać solidny proces analizy i wybrać produkty, na które konsumenci są bardziej skłonni dobrze reagować. Na przykład marketerzy poczty elektronicznej wykorzystują data mining do dostarczania subskrybentom bardziej spersonalizowanych treści. Z pomocą CRM lub innego dużego narzędzia do zbierania danych, mogą oni nauczyć się takich rzeczy jak płeć, lokalizacja, wzorce pogodowe i inne. Następnie, mogą wykorzystać te informacje do tworzenia list segmentów i dostarczania bardziej istotnych treści. Daje to wgląd w to, w jaki sposób można poprawić obserwację klientów i ułatwić sobie pracę poprzez zwiększenie relewantności i spersonalizowanie doświadczeń.

Jak firmy wykorzystują wydobycie danych w badaniach rynkowych?

Data Mining ma już duży wpływ na przemysł handlowy, badania rynku i marketing. Daje ona markom możliwość lepszego poznania swoich klientów i tworzy poparty naukowo, a także niezawodny proces. W przyszłości na pewno będzie można zobaczyć jeszcze więcej technologii informacyjnych i postępów akademickich.

Data mining to tylko jeden krok w nauce, jak można poprawić swój biznes i działania marketingowe. Wykonanie badań może pomóc Ci wykorzystać moc danych i Twoich najbardziej lojalnych klientów oraz zapewni Ci potężny wgląd w aktualne strategie marketingowe. Istnieją różnego rodzaju platformy do rozwoju strategii marketingowych w przyszłości. Chcąc przeprowadzić badanie rynku warto zapoznać się z możliwościami poszczególnych metod badawczych, gdyż każda z nich ma inne cechy.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Czym jest data mining w kontekście badań rynku?
Data mining w kontekście badań rynku to proces odkrywania wzorców, trendów i zależności w dużych zbiorach danych, które dotyczą rynku, klientów, konkurencji i innych istotnych czynników biznesowych. Jest to technika analizy danych, która wykorzystuje zaawansowane algorytmy i technologie informatyczne do ekstrakcji wartościowych informacji z danych.
Jakie są główne korzyści z wykorzystania data mining w badaniach rynku?
Wykorzystanie data mining w badaniach rynku przynosi wiele korzyści dla przedsiębiorstw m.in. pozwala odkrywać wzorce i zależności oraz segmentować rynek, pozwala prognozować i przewidywać trendy bądź zachowania konsumentów, a przede wszystkim powala zdobyć przewagę konkurencyjną.

Badania ankietowe od 4 zł.