Badania marketingowe


Artykuł

Jak zwiększyć zyski dzięki ankietom online?

Badania rynku

Nie można zignorować wartości informacji możliwych do uzyskania od klienta, a przeprowadzanie ankiet online jest skutecznym sposobem na bieżące monitorowanie potrzeb klientów. Skuteczny biznes zaczyna się od klienta, a badania opinii klientów dają liderom biznesowym możliwość odkrycia, czego chcą klienci.

Jak ankiety online maksymalizują zyski?

Prawidłowo zaprojektowany i wdrożony program badania opinii klientów pozwala łatwo śledzić odpowiedzi najbardziej wartościowych klientów w porównaniu z innymi. Odpowiedzi te pomagają liderom branży skupić się na udoskonalaniu produktów i usług w obrębie danej grupy demograficznej, regionu lub całej bazy klientów. Ankiety online dostarczają liderom biznesowym wiele cennych danych.

Wyniki badań klientów prowadzą do ulepszenia produktów i usług

Wiedza pozyskana z ankiet online na temat opinii klientów o produktach i usługach pozwala na wprowadzenie niezbędnych ulepszeń, co ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania klientów. Budowanie relacji z klientami maksymalizuje zyski poprzez stwarzanie możliwości odnawiania umów. Dane z ankiet internetowych klientów pomagają również firmom ustalić solidne punkty odniesienia w zakresie cen, produkcji i innych krytycznych aspektów procesów biznesowych i wydajności.

Ustal zyskowną politykę w oparciu o wyniki ankiety online

Ankiety online przeprowadzane wśród klientów zwiększają rentowność poprzez odkrywanie najbardziej efektywnych strategii marketingowych. Przykładem może być sytuacja, w której „najlepsi klienci” lub określone grupy demograficzne bardzo wysoko oceniają daną cechę produktu lub usługę. Wtedy sensowne jest zwiększenie wysiłków marketingowych, aby podkreślić tę cechę lub usługę w danym segmencie klientów lub demograficznym. Ta sama strategia może być wykorzystana do określenia, które produkty lub usługi mogą zostać wycofane lub otrzymać mniejszą część budżetu marketingowego.

Badania opinii klientów dostarczają liderom informacji, które pozwalają na podejmowanie najlepszych decyzji związanych z rozwojem i ulepszaniem produktów. Dane te pozwalają liderom wyraźnie zobaczyć, czego naprawdę chcą ich klienci. Wiedza to potęga, a poznanie swoich klientów, tego co lubią, a czego nie, jest kluczem do zwiększenia ich lojalności i zysków.

Zachowanie pracowników ma znaczenie

Liderzy biznesowi mogą błędnie sądzić, że lojalni klienci przeoczą niedociągnięcia personelu, ale tak nie jest i nie należy tego od nich oczekiwać. Badania opinii klientów ułatwiają monitorowanie pracowników, co może wskazać kłopotliwych pracowników, sklepy lub punkty sprzedaży oraz przyczyny wysokiej liczby skarg. Niezadowoleni pracownicy mogą wpłynąć na zmniejszającą się liczbę klientów.

Wdrażanie badań opinii klientów

Znalezienie odpowiedniej firmy, która pomoże we wdrożeniu programu badań opinii klientów jest kluczowe dla zapewnienia możliwości dostarczenia liderom biznesu i kierownictwu danych, na których mogą się oprzeć i wykorzystać je do zwiększenia zysków i lojalności klientów. Wysokiej jakości badania opinii klientów można włączyć do codziennej praktyki, aby poprawić obsługę klienta i zwiększyć rentowność. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® zajmuje się realizacją różnego rodzaju badań rynku. Korzystając z ich usług, możemy być pewni, że zlecona ankieta online będzie zrealizowana na najwyższym poziomie.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego ankiety online mogą pomóc w zwiększeniu zysków?
Ankiety online mogą dostarczyć cennych informacji na temat preferencji klientów, ich potrzeb i opinii na temat produktów lub usług. Te informacje mogą pomóc w doskonaleniu oferty, dostosowywaniu strategii marketingowej i lepszym zrozumieniu klientów, co przyczynia się do zwiększenia zysków.
Jak zwiększyć wskaźnik responsywności?
Aby zwiększyć wskaźnik responsywności możesz m.in.: skrócić ankiety, aby zajmowały jak najmniej czasu, zapewnić odpowiednią motywację do udziału, na przykład poprzez oferowanie nagród lub bonifikat, czy pokazać korzyści płynące z wypełnienia ankiety.

Badania ankietowe od 4 zł.